Dalsland...

... bjöd på mycket fint i helgen. När jag kom med bussen till finfina Brålanda, där jag är född och uppväxt så skådar jag detta:
 
 
Silon. Brålanda silo. Och där borta, där trottoaren är exemplariskt skottad och sandad och i ordning. Där bor mina fina fina föräldrar!
 
I lördags träffade jag fina C. Vi hade en heldag med promenad, loppis, lunch och en massa, massa prat, från morgon till kväll. Jättebra dag. Verkligen. Massa prat om livet. Både dess ups and downs. Och vad som verkligen räknas... Kanondag. Några fynd blev det. Bland annat denna fina för fyndpriset 5 spänn:
 
(Royal Krona Sverige)
 
Och i gult också! Favoritfärgen!
 
Eftersom att jag fyller 23 år i veckan också. Jo. 23... Så då blev jag firad av fina föräldrarna! Jag fick en jättefin filt som mamma har gjort av mormorsrutor! Så himla himla fin av växtfärgat garn! Belv helt stum när jag såg hur fint det hade blivit! Pryder nu vår säng..

 
 
... tillsammans med en ny loppad lampskärm:
 
 
Idag gick jag upp 7.30 och sen satt jag bänkad nästa hela dagen framför tv:n. Först Vasaloppet. Under den en snabb promenad. Sen bänkad, golvad, lagd i sträckbänk... För att se Johan Olsson vinna 5-milen. Hela familjen Larsson/Karlsson fick allergiska utslag sista 20 minuterna och alla fick ta en nervös promenad, hejade på från fåtöljerna och slutligen skrattgrät vi i en härlig familjereunion. Just like the old days! Vilken man han är den där Johan Olsson. Vilken prestation! Bragd 2013. Glöm inte var ni läste det först!
 
Nu så. Nu har ni fått en update. Hur var er helg?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback