UTMANINGEN...

... för min del ser ut såhär:

(Utmaningen gällde att visa innehållet i köksskåpen med fokus på porslin då såklart!)



Mugg/glas/assiett-skåpet..



Tallrik/assiett-skåp



Hörnskåp, bunkar, skålar, flaskor, diverse.. Totalt kaos..




Miniskåp... Diverse, bland annat Greengate och småromantiska saker



Nämen? Ett till? Jodå, miniskåp 2: Små kaffekoppar och assietter, en ishink design Sigvard Bernadotte...

Man önskar ju nästan att det var slut där.. Men jag är inte den som är den:



I hyllan, som jag skrivit om massa gånger, förvaras tallrikarna i Emma-serien. Plus lite burkar och två stor kaffekittlar som jag använder som krukor när andan faller på.



Grytskåp... Lite blandat kockum med annat porslin och IKEA-kastruller.

Och slutligen vinglasskåpet/ljusstake/ljuslykte/dator/Helmut Newtonboken/vas/pressglasskåpet:




Yes, sen har jag ett skåp, i storlek som de där "små" skåpen, som bara innehåller teburkar med te i, det ser ut såhär:



Frågor på det?

Fler köksskåp så kolla på denna sida, för där finns det flera sidor länkade längst ner i meddelandet!

Skaffaren
Porslinsbloggen
FORM 55

Kommentarer
Postat av: Linda

Bra utmaning, jag jobbar för fullt på mitt inlägg. :)

Postat av: Gila

Fina prylar...men att du inte har iraburkarna framme!!!

2011-09-14 @ 22:12:29
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: Stina

Lite förnyelse är inte fel, men de åker nog snart fram igen (c:

2011-09-14 @ 22:34:14
URL: http://stajnich.blogg.se/
Postat av: Fååglarna

Oj. Vad mycket porslin!

2011-09-15 @ 23:48:57
URL: http://faaglarna.blogspot.com/
Postat av: Christin

Väl uttnyttjad plats :-)

Många fina retrokoppar och annat snyggt.

2011-09-17 @ 16:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback