Och så har vi kökshyllan igen...

.. som har förändrats lite sen sist. Har mer rosa och grönt där nu men främst mer ljusa färger och inte lika mycket färg som sist. Har valt att bara ha vita och gröna Kold-brukar samt mer genomskinligt istället för de röda. gula och orangea färgerna. Tycker att rosa och grönt det är en underbar kombo av färger även om jag ej har så mkt rent rosa i hyllan men har en röd och rosa matta i köket som väger upp det.... Sån där ljus rosa med lite mer maskulin grön.. Mmm!





Fler Rörstrandkoppar och Bengali



IRA-burkarna samt kopp från Villeroy & Boch - Acapulco


Min gamla samling av jumbotekoppar + fat

Kommentarer
Postat av: sandra (fr i lördags)

va härlig du är! skön å inspirerande blogg! blev sugen på att skaffa en själv faktiskt..

snygg kökshylla oxå, blir lite lack att den inte tillhör mig. se till att hitta ett jobb i jkp nu!KRAM

2010-08-03 @ 23:58:29
Postat av: Lybtar

Du har det så väldigt fint.

Det ger viss ångest :)

Postat av: form55

Vet du något om de gula plastskålarna som du har i hyllan? Jag har tre blåa och en gul och har sett en röd på bild.



/JJ

2010-08-07 @ 20:59:34
Postat av: form55

Fick ditt mail men kan just nu bara ta emot, ej skicka svar. Jag har en annan skål som är ljusare blå och under den står det Mepal. Men pipen ser annorlunda ut, mynningskanten är tjockare och fotringen lägre. Verkar också vara sämre plastkvalitet i den. Under de andra står det bara Melaminplast på mina.



/JJ

2010-08-07 @ 23:37:20
Postat av: form55

Nu hittade jag fakta om dina (och mina) plastskålar. I tidningen FORM, specialnumret om H55 så fanns det bild på dem på sidan 63, och i bildtexten står "Melaminplast. Skålsats från Industri AB Plastics. Pris 9:-"

2010-08-11 @ 22:55:24
URL: http://jjform55.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback