Lite gröt (del 2)....

... är alltid gott när man kommit hem efter en helhelg i Dalsland! Först var vi på konstvandring hela lördagen (det var delvis därför vi åkte dit, kort på det kommer senare). Vi skulle egentligen ha åkt till Jkpg på fest på kvällen men en enveten visdomstand satte stopp för det. Så därför blev det Dalsland hela helgen. Mycket bilåkande har det blivit. Trist - när vädret väl var bra, men Dalsland är ett landskap som är lite lurigt med vädret. När det är sol i hela övriga Sverige så kan du ge dig på att det smyger in lite moln över Dalsland. Så de fräknar jag hade hoppats på får jag vänta på.. Så när vi kom hem blev det lite klassisk havregrynsgröt!


Den uppmärksamme läsaren ser nu inte bara gröt, lite sylt och mjölk.. Nej, nej.. den ser även att gröten serveras i en Berså-skål! Jojjemensan! För detta är inte bara ett inlägg om gröt utan även om fortsättningen på Berså-berättelsen. Del ett hittar du
här. Det var nämligen så, att efter en dryg vecka, när känslorna hade svalnat något, så fick jag ett samtal. Det var dottern till han som jag haft kontakt med angående porslinet. Hon sa att porslinet visst inte hade blivit sålt... Jag blev tveksam - såklart - men efter lite mailande av bilder och grejer så bestämde jag att jag skulle ha allt! Med allt så betyder det 29 delar plus 2 blekta och en assiette som var sönder. Tack vare snälla släktingar som hjälpte till med transport och som kunde lägga ut pengar så kunde jag även hämta porslinet hemma i helgen. Vissa delar var lite sämre än jag trodde men jag är ändå nöjd! Det är flest assietter, sen några mattallrikar, några skålar, äggkoppar och en smörbytta med lock. Är någon intresserad av smörbyttan så hör av er!

Fjut fjuuuu!



Nu ska jag bara fortsätta leta efter koppar (c:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback