Herr Hybris...

... mötte jag idag på loppisen. (Ja, hybris är en man, det fastställer jag från och med nu..) Jag hade för en gångs skull kommit upp innan tio en lördag och hann därmed så jag kom till loppisen strax efter att den öppnat. Det var väldigt få ute idag. De flesta sov väl ruset av sig efter att ha dränkt sina sorger efter gårdagens förlust. Härmed kan jag också informera om att Systembolaget, det går bra i Skövde (taking notes). Hur som...

Jag kom in på loppisen, kände av lugnet och där.... Där... Där stod han... Herr hybris..

Herr hybris var dagen till ära en massa pastellfärgade krukor från Rörstrand och Ekeby...

Jag tänkte: Nej. Nej, nej, nej, nej... N E J...

Men herr hybris sa: Ja. Ja, ja, ja, ja.... J A...

Jag försökte dämpa känslan att jag behövde alla dessa krukor:

- Nej, nej, Osmart att köpa en massa krukor nu innan flytt... (Herr H: Vill du inte ha en massa vackra krukor i ditt nya hem? Tänk vad fint de kommer göra sig i fönstren eller på diverse möbler).
- Du har en massa krukor. (Herr H: Javisst, men du har inte d e s s a!)
- Du får inte ens plats i fönstren nu med alla krukor du har. (Herr H: Du får rensa ut gamla och i nästa lägenhet finns förhoppningsvis fler förnster! TÄnk bara ditt framtida hus!)
- Det blir mycket pengar om jag nu måste köpa alla... (Herr H: Du måste köpa alla och du har faktiskt råd! Krukor är väl en av de bästa sakerna att lägga pengar på??)

Ja.. Ni förstår hur konversationen fortlöpte?

Till på köpet stod det lite annat folk där som verkade intresserade... Då träffade jag fröken Tävlingsinstinkt (behöver inte vara en frökten men försöker väga upp detta inläggs genus-medvetenhet lite såatteh....). Hon sa:
- De andra tar dem! Vem hinner först?

Behöver jag säga att jag hann först?

Jag hann först...










Aaaaaaahhhhhh!! Underbart! Nu är jag 320 kr fattigare men åh så lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback