Härlig helg!

Denna helg har varit väldigt, väldigt bra! Och jag känner mig mycket utvilad och som om helgen varit hur lång som helst! Det började ju i fredags. Jag var helt slut efter jobbet men ändå gick vi iväg å åt å drack och allt var bra. Väl hemma skulle vi se film men jag slocknade... Väääldigt fort!

I lördags åkte Emil iväg å kollade på en bil i Örebro. BMW såklart. Tydl. ska det vara det.. Så jag gick på loppis å fyndade massa! En brun lite större Margerethe-skål (Rosti), en In Wear-kavaj i 100 % ull, en blus från Bruns Bazaar, en massa dukar (igen) och lite härligt retro-tyg! Sen drog jag upp till MAxi, lämnade tillbaka lite saker jag köpt på MQ. Snygga men kändes ej rätt. Handlade mat, blommor, tulpaner å drog hemåt! Sen har jag mest fixat, trixat, bytt färger och hållt på hela helgen. Planterade om en del blommor igår, slängde de jag tröttnat på och gjorde fint i fönstren. Sen har jag städat så det känns riktigt kul å bo här igen. Har haft så mkt saker som bara legat, som jag liksom måste ta tag i, stuva in, förvara. Nu är det gjort. Igår kväll lagade Emil god mat å så drack vi massa vin.. Igen. Förra veckan var helt galen på vinfronten. Det började i tisdags då Emil fyllde år. Då blev det ju trerätters och det där jättegoda vinet. Sen var jag hemma själv här i onsdags. Då åt jag rester från dagen före och tog ett litet glas vin som var kvar. Torsdag.. Inget vin tror jag. Fredag.. Delade en flarra ute. Igår, samma där.. Idag inget. Men det heter ju att ett glas om dagen är nyttigt. VETENSKAPLIGT bevisat också.

Idag vaknade vi. Fortsatte göra om lite här hemma. Sen kom Lisa, Thomas och ANNA (bebisen) och Mamma å Pappa på mat. Vi åt Falukorv i ugn med dijon-sås och hasselbackspotatis (morötter) och till efterrätt Tiramisu. Gott! Var så kul att alla kunde komma på samma gång! Anna växer å blir stor. Det är lättare å lättare å få kontakt med henne för varje gång. Det är så roligt och hon är så himla söt! Då alla dratt gick vi ut å sprang. Det var skönt å gick bra!

Nu är jag här hemma själv. Emil jobbar natt. Ska försöka ladda lite inför veckan. Hoppas bara jag kommer upp imorgon.

Det var allt för mig för nu! (c:


Stolt morfar å grym Anna!


Svart-vit svåger bland allt i pastell!


Två dukar eller påslakan.. Helt klart två dukar..


Ny vaxduk å handduk från Pelle Vävare






Kommentarer
Postat av: Anonym

Härlig helg! Mysigt med familj på besök.



Vårkänslor på ingång när jag såg de fina lök-växterna!



Kram

2010-02-08 @ 17:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback