Porren..?

Så gick det med det. Idag har det enda onyttiga jag ätit varit en cookie (liten) och ett wienerbröd. Bara! Det e bra för å vara mig.. Sen har jag jobbat hela dan så den största utmaningen finns nu, när jag är hemma.

Va en sväng på loppis efter jobbet. Blev inget riktigt fynd, bara ett kuddfodral à la 70-tal för 5 kronor. Svårt att fynda nu för tiden. Eller så är det jag som gör mig flytt-redo.. Vem vet?




Ute snöar det men jag låtsas att det regnar och njuter av att mina Pelargon - sticklingar tagit sig. Vackert!



Sen undrar jag om jag blivit pollenallergisk.. HAr ej mått bra de sista två veckorna och denna veckan har ja haft huvudvärk varje dag. Släpper inte och gör mig trött och hängig plus att näsan bara rinner.. Hur tar man reda på om man är det?

Apropå pollen det så gick det upp ett ljus för mig idag: Jag är inget större fan av Lars Winnerbäck men när man pluggat i Linköping så var det liksom obligatoriskt att man ylade med i några av hans låtar på studentfester eller då man satt ute i gräset och njöt av någon som kunde spela gitarr. Njöt av gitarrspelandet alltså. Inte honom. Hur som så tycker jag att han har för mycket text i sina låtar. Jag vill kunna sjunga med men i hans låtar är det bara  för mycket text, för mycket  trubadur-aktigt. Ja. Han har gjort en låt som heter
Pollechock och Stjärnfall. Ni vet som går:

"Det var nånting om befruktning, det var nåt om hur man gör
Det liksom for omkring, det måste varit pollen"

Jag trodde att han sjöng om porren. Ja tänkte typ det fria 70-talet, vår, härligt, dansar, älvor, stjärnor, ja, ni hänger väl med? Men så idag så insåg jag att nej. Han sjunger inte om porren utan om pollen. Jaja. Så går det.

Kommentarer
Postat av: Oscar J "Oscarish"

Hej Stina!!!!:)



Vilken fin blogg du har, och bra är den med! =)

Hoppas du mår bra!

// Oscar J "Oscarish" !

2011-05-11 @ 16:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback