Pestolunch

måste man äta. Är hemma idag också. Kände mig mycket bättre igår kväll men imorse var det värre igen. Ska göra lunch nu och har en basilikaväxt som växt sig så stor att ja tröttnat på den. Så ja klippte ner den. Vad gör man med all basilika om inte lite pesto att ha på torsk? Jag improviserade lite och det blev såhär:



En skål med massa basilika... Sen brukar man ju ha med pinjenötter men det tycker jag är onödigt dyrt så jag tog...



... solroskärnor istället och rostade dem. Smaken blir nötigare då och det gillar jag. Gillar man vitlök...



... kan man ha i det. Jag tog två klyftor och rev ner...



.. och sen mixade jag allt med olivolja, salt och peppar tills det smakade gott!



Och tills jag blev nöjd med konsistensen.



Sen hällde jag upp allt i en burk och in i kylen - för att senare läggas på torsk med grädde, lök och tomat.

Kommentarer
Postat av: Anna K

Jag älskar pesto och jag slår vad om att din är så där god man bara kan drömma om!



Krya på dig!

2011-01-12 @ 17:23:25
Postat av: Maria

MUMS!



STumpastaken finns att köpa på flera ställen, du hittar dem om du googlar.

Postat av: Carro

Vilken husmoder du är! =) Ser smaskigt ut!



BTW. Bra kameraköp! Jag gillar Canon! Eos 1000 kan man göra mycket roligt med! =)



Kram

2011-01-13 @ 16:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback