Med huvudvärk

gick jag upp i morse klockan sex. Åt frukost, övervägde att stanna hemma på grund av tanden från hell och min halvapatiska högerhalva av huvudet. Men icke. Tänkte att jag får masa mig dit å se hur det går. Går och går förresten. Gick till jobbet och det var knappt ja tog mig dit. Halkade runt i 55 minuter och sen hamnade jag på ngt sätt på skolan. Efter ett tag gick jag till tandläkaren bredvid skolan efter lite påtryckning från kollegorna. Efter en stund fick jag träffa en läkare och en tandhygienist. Hygienisten spolade svullnaden, tandläkaren skrev ut penicillin och 10 minuter senare fick jag betala 700 spänn och gå därifrån. Penicillinet kostade 100. Alltså 800 spänn och nu får ja bara hoppas att det blir bättre. Ska återkomma på onsdag om det inte blir bättre och annars på tisdag nästa vecka, efter London. Gick tillbaka och jobbade så gott det gick. Sen åt jag och sen gick jag hem, köpte en massa medicin och nu sitter jag här. Hörde att min faster inte ska med till London och mamma har feber och ont i magen. Mår jag inte bättre imorgon stannar ja hemma. Ja ska till London. Jag ska.

Kommentarer
Postat av: annapladder

Dyrt! Jag har ju återkommande infektioner i mina visdomständer, och får springa till tandläkaren då och då. Behöver dock aldrig betala mer än 400 kr. En gång om året har man ju rabattchecken från FK att nyttja också, den är väl på typ 250 kr?

Så fort jag har slutat amma Hilda ska jag operera ut mina visdomständer. Då får jag pyttsa ut 3000 kr/tand. Hmpf!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback