Te å macka...

... är ingen standard i detta huset. Emil vill alltid ha middag på kvällen å ja mår bättre då vi väl orkar göra det också, även om jag inte är direkt van vid det. Men nu har han semester å vi e helt otajmade eftersom han sover halva dagarna och jag orkar inte laga mat. Så.... Då blev det te och macka. Te - för att det e mysigt och gott och för att ja har skitont i halsen. Macka för att den e så god - med makrill i tomatsås (eller vad det nu är) och RÖDLÖK till! GOTT!!!







Första gången jag upptäckte det - rödlök å makrill i tomatsås (eller e det ansjovis?) var då ja å Fia var på Kreta för en massa år sen. Vilken semester det var! Sol, bad, blå drinkar, snodd läsk från vårt hotellrum, en massa tomater och frukost på knäcke å just detta: fisk (helgarderar mig) i tomatsås med rödlök! Mumma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback