Helhelg

Jönköping var toppen! Drog till Falköping efter jobbet i fredags. Där väntade Emil med hans racerbil och vi drog mot Jkpg. Efter ett mkt onödigt stopp i Mullsjö på Ryfors godisfabrik kom vi fram. Då mådde jag illa efter att ha smällt 2 hg på 15 minuter.. Detta illamående har hållt i sig hela helgen. Min kropp är inte gjord för carbs längre.

Jönköping var som jag skrev ovan: toppen! God mat och sällskap hos Ida. Ja, hon å Maria fjamsade som vanligt och det kändes precis som förr och jag trivdes och saknade det samtidigt. Lördag så blev det en hel del loppis - alltid finfina fynd i den stan. Sen lunch och lite shopping på stan. Iaf för mig. De andra tog det lugnt tills jag drog hemåt igen vid halv tre. Fick näml ett mess senare om att det var på A6 allt hade hänt och det blev som vanligt: en shoppinghelg för alla då vi ses (c: Tack för det brudar!

Det värsta som hände under denna helg är följande:
Jag, Ida och Maria går på stan. En kille och tjej kommer fram till oss, säger att de är från JP (=Jkpg posten) och frågar om de får ställa några frågor..
Stina: -Eh.. hur lång tid tar det?
De: -Max 30 sekunder!
Stina: -Okej!
De:-Okej! Hur gamla är ni?
Stina: -Eh.. 28.
De: -Ehm.. Då är ni.. Eh.. Då är ni nog.. Eh... Tack men..
Stina:- Är vi för gamla?!?!

Sen gick vi... Det kändes ju sådär halvkul.. Särskilt med tanke på att jag sagt 28 ist för 27 som jag eg. var igår.. Men jag tänkte att jag är ju snart 28, in fact så har jag ju levt i 28 år idag och började mitt 29:e år i morse.. Men nej.. Jag var för gammal, jag fick inte ens vara med i en undersökning av JP som hade tagit 30 sekunder... Nähe..

Sen kom vi iaf hem igen igår em, gjorde trerätters till mamma å pappa och allt var väldigt mysigt! Detta åt vi:

Förrätt: Skumpa + lax med tomat, koriander och citron och vid sidan färska räkor och vitlök+lime aioli.
Huvudrätt: Risotto med maaaaassssssa parmesan, vitvinssås och kyckling. + Vin
Dessert: Chokladfondante med valnötscreme och varma hallon

Jag har aldrig gjort fondante förut och vad jag sett på Halv åtta hos mig så verkar det svårt. Hur som så ville vi testa lite nytt i helgen så det blev det. receptet kom också från halv åtta hos mig,
här kan ni hitta det! Och det bästa blev att de blev helt perfekta! Då man satte skeden i den lilla kakan (som man tror är en mini-kladdkaka) så rann chokladen ut! Mums! Sen blev det drinkar och spel tills vi kröp i säng!

I morse vaknade jag av "Med en enkel tulipan".. Precis som när jag var liten. Sen fick jag lite härliga presenter och efter det vankades mkt god frukost med Emils nybakade scones! Efter flera timmar framför V-loppet (som så ofta förr på mina födelsedagar, brukar sammanfalla) så drog vi till Tidan även denna helg. DOck blev det inga större fynd. Sen drog vi hem, Emil gjorde fisksoppa och sen for päronen hem och vi tog en promenad i vårluften. Härligt! Det ÄR faktiskt nästan vår i luften! Me like!

Trist inlägg, mest uppräkning av vad jag gjort men så får det bli ibland.

Tack för alla gratulationer! Kram




Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, din födelsedagshelg verkar ha varit toppen!!

Så fint födelsedagsfika :)



Kram

Postat av: Carro

Å vad mycket kul du haft för dig! =) Maten ni bjöd dina föräldrar på låter ju supergod! Å vilket fint porslin det dukats fram till tårtan!



Kramar!

2010-03-11 @ 07:20:45
Postat av: Therese

Grattis tanta! Don´t be too hard on yourself =) Själv tänker jag njuta av mina 27 år några månader till... damn I feel good ;)



Kram Tessan i vbg.

2010-03-14 @ 00:41:57
Postat av: Maria

Hej!

Hittade hit när jag surfade runt.

JAg är också en loppisråtta, men har så fullt i mina skåpar så jag är lite mätt för tillfället.

Går lite i vågor.

Härligt dukat bord med månag fina saker!!

2010-03-14 @ 22:46:11
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback