Vilken helg

Fredagen var en aktiv och mycket bra start på helgen. Lördagen, gick inte heller den av för hackor. Jag gick upp 8. Fixade, städade. Sen kom Emil hem. sen tog jag bilen ner pås tan, köpte en massa öl till Emil å Anders som skulle komma på kvällen. Åkte hem och lämnade av allt.
Sen drog jag på en loppis-runda. Hittade bland annat en mycket fin cykelväska (foto nedan) som passar perfekt till min fina cykel. Hittade även lite fina presenter. Sen åkte jag å köpte lite mellanmål å grillgrejer inför kvällen och sen iväg å la mig vid Simsjön å solade lite och sen drog jag hem. Hastade ner en kortis på stan. Handlade mat till kvällen.

Sen kom ja hem, bakade rabarberpaj och förberedde inför kvällen.

Sen kom Anders och partajet började. Vi grillade och drack god drink gjord på glögg, lite 7 up, lime och massa massa is! efter det följde öl och vin och god mat! Sen lite spel på det och kvällen var fulländad! Här lite kort:



Snillen spekulerar...







Idag sov vi länge. Skönt. Sen åt vi frulle och efter det bakade jag lite kaka.



Sen var det dags för en tur till Lerdala för att se på byn där Markus Hellner kommer från! det var jättefint och sen la vi oss vid en sjö i Flämslätt. Jag badade två gånger och det var HELT underbart!!!





Gött!!!

Sen missade Anders tåget och vi åkte hem till oss igen, fikade lite och sen drog han.

I eftermiddag cyklade vi ut till Karstorpssjön i norra Skövde. Vi badade och jag tvättade håret i vattnet! Fräscht! Jag älskar att tvätta mig i vattnet! Det var väl säkert jättesmutsigt men det spelar inte så stor roll för man känner sig så fräsch efteråt! Eller så är det att det påminner mig så mkt om min barndom och att det är därför som jag gillar det...? Förra året då jag bodde i Vänersborg så gick jag ner till Skräckland ibland och "duschade" i vattnet då ingen annan var där. Efteråt kände jag mig fräschare än någonsin! Jag gillart!



Vi cyklade runt Karstorpssjön



...och badade...




.. efter badet tog jag på mig min fina blus med urgulligt mönster!



Jag använde min nya fina cykelväska för 35 kr!



Jag hade svårt att få liv i ett av mina fingrar då det blivit nerkylt (Raynauds syndrom enl. Emil)



Kollade på kossor..



..och får och sen cyklade vi lite till:




Och nu är vi hemma. Skönt..

Men jag är bitter. Och jag vet inte vad jag vill med mitt liv och det gör mig frustrerad och ledsen. Jag jag är förbannad över att man som arbetslös har rätt till mer betald semester än vad jag har. Jag vill ha ett hus och jag vill veta lite mer om hur mitt liv ska se ut. Vad jag vill.. Och en massa annat. Jag har liksom ingen kontroll. När jag anstränger mig för att saker ska lösa sig så gör de inte det. Och jag mår skit av att bara sitta och rulla tummarna och hoppas p ådet bästa. Den kommande veckans väder kommer bäst beskriva min sinnesstämning om man ser till hur väderleksrapporterna verkar nu.



Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med om att tvätta sig i sjön! Nytvättat hår efter ett bad, det känns konstigt nog fräscht men är säkert fullt av smuts...



Önskar att man kunde tipsa om lösningar på livets funderingar och vad som komma skall. Jag hoppas att det löser dig.. Inte så stor tröst, men välment!



Ha det gott. Kram på dig

2010-06-06 @ 22:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback