Paradise hotel

Försvar: Jag har ju varit arbetslös i höst och haft en hel del tid till övers. loppisarna i Skövde har inte öppet varje dag. Stan har öppet varje dag men är lite trött på "vanlig" shopping och har ändå inte råd. Jag har bakat, läst böcker, tränat, tagit långa promenader, målat om, städat, lagat mat, testat en ny diet (LCHF), varit värd på friskis, sökt jobb, sålt kläder jag ändå inte använder på tradera och sovit... Nu det sista har antalet timmar jag har sovit ökat markant. Men det finns liksom ingen hejd.. Hur som helst så har jag inte kunnat fylla alla dygnets timmar. Det var värst någon vecka där i början av december efter allt julpyntande.. Så vad hände? Jo, jag började kolla in Paradise hotel på tv6play. Hatar egentligen sådana där iq-befriade serier men ja.. Jag började titta och sen blev jag fast. Eller fast och fast är väl att överdriva. Men jag ser det liksom och när det nu går på måndagar och tisdagar så är det inte att jag måste se, men då ser jag det några dagar senare på play.
På ett sätt är idén i programmet lite spännande. Den som vinner måste ju på ngt sätt vara bäst på det sociala spelet samt att ha en hel del tur. Jag själv skulle aldrig klara av att vara med i ett sådant projekt/program. I ett program skulle jag ej vara med eftersom att jag ej vill va med på tv. Om det var utan att allt visades på tv så skulle jag inte heller vara med på grund av all stress som deltagarna måste vara med om. Spelreglerna ändras. Du kan inte lita på någon men ändå måste du det för att lyckas hålla dig kvar. Jag skulle dö inombords av en sådan stress som deltagarna måste uppleva. Usch..
För er som inte vet så går programet ut lite på samma sak som de flesta dokusåpor a la kanal5/tv3: Man tar med lite storstadsbor som vill ha sina 15 min of fame, ger dem fria mängder alkohol och en anledning att gå runt lättklädda samt att de ska bo - sova tillsammans. Sen ska ngn åka ut titt som tätt och vissa kan få immunitet. Det finns kameror överallt och det klipps och grejas i programet så det ska bli så snaskigt som möjligt.. Pinsamt blir det för det mesta.
Ja... det var det erkännandet. Undrar lite vad som får folk att ställa upp i sådana program. Okej att man vill bli känd, men i ett sånt program? Fast det kanske är lika bra som ngt annat, vad vet jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback