Loppisens hemland

Är jag i nu. Är hemma i Brålanda hos mina föräldrar och hälsar på. Kom hit igår kväll. Idag har det varit fullt upp. Började igår med att komma i loppis-stämning genom å chatta m Carro B, kompis här hemmifrån sen gamla tider. Har haft kontakt å setts vädligt få gånger sen gymnasiet men då är det så kul när det funkar att snacka lite igen och det funkar bra! Hur som så var gårdagens samtalsämne loppisar. Utbytte erfarenheter och tips och det var nice. Så idag väcktes jag tidigt (för att va jag) av pappas rop. Upp och åt frukort, fixade i ordning mig så jag såg mänsklig ut (för tillfället är jag mest GFBF = gammal, ful, blek och finnig). Sen bar det av:
1. Sommarstugan - var det ngt varmt inne? Ja, det var det.
2. Uddevalla - pappa klippt, mammas klockor inlämnade på lagning
3. Trestad center - lunch
4. NÄL - blodgivning
5. Auktionsgodset - sååååå många fynd! Är helt överlycklig! (Kort kommer senare)
6. Erikshjälpen - se ovan... !!!!!!
7. Överby - agerade mest personal shopper åt mamma - älskar sånt! Gick bra och mamma blev tjusig!
8. Såg Sverige förlora i handbollen - igen.

Nu är jag trött... Får se om det kommer upp lite bilder snart eller om ni får vänta några dagar...



Snygga koppar från ARABIA, Göran Bäck + två 50-tals dukar



Sex assietter. Kommer bli snygga t mina turkosa lattemuggar!



Burkar av Erik Kold + ostkupa



Sex assietter av de gula (har kaffekopparna!) - Rörstrand. De heter visst Kolorita.
Tio av de mindre grönvita, gamla Gustavsberg!



Kommentarer
Postat av: Anonym

En sån ostkupa vill jag också ha!!! Det är alltså i våra gamla hemtrakter man får tag på sånt man vill ha ;).

Kram

2010-01-22 @ 16:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback