Hagen

Ida har jag och mamma tagit en tur till min moster som bor i mammas och hennes föräldrahem: hagen. Därifrån har jag så otroligt många minnen från när vi var små. Alla nätter som vi blev passade där av mormor och morfar så hade vi med en sån där låda med bridge blandning som fanns förr... Till frukost gjorde mormor stekt gröt och till fika fanns det alltid minst fem sorters kakor... Mat var alltid potatis och ngt kött. Ibland fick vi ngn sky till och ibland stuvade grönsaker. Allt smakade underbart! Sådär vällagat. Köttet var jättegott kryddat och allt var bara så bra... Ja. jag vet. Alla mina minnen från när jag var liten har med mat att göra.. Mat, eller oftast:godis. Dessa minnen..













Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har också minnen från din morfar! Jag minns en gång då jag var med till honom när vi var i Torpet. Kommer du ihåg vad rädd jag var för åskan??

Vad fint de har gjort med huset!

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback