Appropå vardagslyx

... så sitter jag just nu och kollar på den spännande upplösningen i Tour de Ski.. Men man saknar ju spänningen från för två år sen då Kalla gav allt i uppförsbacken och vann! Nej, i år satsar Sverige på OS, får hoppas att den satsningen och att de flesta hoppen dragit sig ur tour de ski blir värt det i slutändan. Att kolla på längdskidor är vardagslyx för mig. Och det påminner mkt om min uppväxt. Antingen så vaknade man på helgen av att man skulle upp i ottan och ta på sig orienteringskläderna (som låg snyggt ihopvikta på orienteringsväskan som SKULLE vara packad dagen innan) och iväg for man för att försöka sig på madaljerna. ELLER så vaknade vi av att pappa eller mamma vrålade nerifrån att det var skidor... De dagarna åt man frukost väldigt länge och fikade och fikade och fikade och sen så var dagen allmänt seg. Men skön! Hade man turen så var det snö och då avslutades dagen med några varv bak på gärdet.
Idag blir det inte lika många morgonar framför tv:n. Detta är nog den första på ett år tror jag.. Om m,an inte räåknar julhelgen hemma. Jag kollar skidor och traderar och Emil löser korsord. Appropå tradera så är jag mkt nöjd med mina auktioner som snart går ut. Har sålt en del kläder nu och allt har jag sålt till högre pris än jag själv köpt det. Ibland tre gånger så mkt.. Det är bra. Pengarna behövs till mitt framtida fik/affär.
Igår var det också vardagslyx. Vi tog promenader, handlade lite och åt god mat på kvällen. Här kommer lite kort på lyxen:



Tea for one.



Och en diskmaskin som gör allt grovjobb. Räddar vardagen!

Kommentarer
Postat av: Anna

Så fin kopp!!!

Det går trögt för mig och mitt traderande. Men till veckan, eller kanske ikväll, ska jag ta tag i det!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback