Loppis i Tidan

Tjoho!
Idag fortsatte vår upptäcksfärd och jakt på loppisar i närområdet. Och vad vi hittade! I tidan, typ 2,5 mil norr om Skövde hittade vi ett gammalt spinneri. Det var numera loppis i tre våningar. TRE VÅNINGAR!!! Fattar ni? Det var riktigt kul att gå där och plocka och pruta och några fynd blev det allt! Shoppade lite koppar, assietter, gafflar och en toscakaka som var mycket god! Det var kul, och så roligt att hitta ställen som är öppna på söndagar! Så kan man hitta på ngt på den dagen med!
Då jag kom hem gjorde jag i ordning 10 paket som jag fått sålt på tradera och som ska skickas iväg då kosing trillat in. Känns bra! Särskilt med tanke på att jag gick bärsärkagång på H&M i fredags och shoppade lite fräscha vårkläder efter att LÖNEN kommit in! Ah, kändes så bra!
Sen gick vi en promenad, köpte lite mat och efter det blev det 5-milen på tv. Var riktigt nervös där på slutet men skidgänget har ju koll på grejerna nu för tiden och går inte in i väggen lika mkt som förr eller drar sig fördärvade. Underbart! Men nu är OS slut. Känns bra på ett sätt för det kanske gör att man får sova de där extra timmarna som man faktiskt behöver. Men lite synd är det också. Skönt å sitta å gråta en skvätt varje kväll till alla framgångar!

Nu kort på fynden!



Fem nya röda assietter med prickar för 30 kr. Toscakaka och latte. Gott! + Gårdagens gröna duk för 15 kr.




Det som blev kvar...




Två thekoppar à 10 kr och de röda assietterna i bakgrunden.



Kopp fån Indiska à 10 kr + kaksmulor..



Tallrik med Lidköping som motiv som jag hittade två stycken. Letar på uppdrag av Lisa och Thomas. Kanske främst Thomas? 10 och 15 kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback