Ovanligt social och snabb helg.

Fredag:
Jobb. Efter det drog jag å Emil på AfterWork på Parnassen. 100 kr för ostbuffé och två glas vin. Gott.
sen drog vi t några kollegor t Emil. Vi kom väl dit typ halv nio. Klockan fyra kom vi hem, några promille senare.

Lördag:
Vaknade vid elva av en pipande väckarklocka. Drog en sväng på stan. Sprang in på H&M en snabbis och vad hittade jag där? Jo! Den där klänningen från
H&M:s garden collection för ynka 149 kr. Perfekt! Blommor och färg, just what I need.
Sen köpte vi massa vin å mat till kvällen. Gick hem, fixade, bakade, gjorde lite olika snittar, planterade och städade. Klockan sju hade vi blandat ca 4 liter sangria och hade fyllt vårt matbord. Några minuter senare stormade nära 15 läkare in  och festen började. Sen fortsatte den och avslutades med charader mitt i natten. Fint.


Lite plock..


... och lite snittar.


Söndag:
Seeeg. Men med tanke på dagens sol så flög jag ändå upp ur sängen, städade och plockade undan från gårdagen (tack för diskmaskinen!) och sen drog jag ut. Väl ute satt jag och läste igenom mina senaste fem inredningstidningar och kände mig som mig själv för en stund. Sen blev det omplantering av en massa blommor, lunch ute, fika ute (äpplepaj) gav stöd till Emil som bytte till sommardäck (extra breda och med specialfälgar - såklart?!?!) och sen vart jag helt slut. Det var den helgen det. Skulle behöva en till för att vila upp mig.


Fisk med morot och blomkål



Äpplepaj m glass

Kommentarer
Postat av: Anna K

Åh vilken härlig helg! Din positiva energi smittar! Vårens fenomen är härlig :) Det spritter i hela kroppen!

Jag blev alldeles inspirerad av ert festbord. Såg ut att vara såå mycket gott och vilken paj.. det vattnas i munnen på mig.

Vårkramar!!

Postat av: Maria

Ser underbart härligt & gott ut! (Är dock inte förvånad:) Hoppas ni hade en mycket lyckad fest. Synd att man missa den.. Kram!

2010-04-12 @ 17:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback