Helgen som inte blev som den skulle..

Planen för denna helg var att åka hem till Brålanda med Lisa (syrran). Bilen skulle dra i fredags (var första planen) men sen blev det ändrat till lördag förmiddag så att vi skulle hinna ta med lite loppisbesök under vägens gång. Nu blev det istället så att Lisa drog först lördag eftermiddag och då kände jag att det hade blivit lite kort att vara hemma ett dygn. Men. Helgen har varit bra ändå.
I fredags trodde jag ju som sagt att vi skulle dra men ju längre dan rullade på så förstod jag att så inte skulle bli fallet. Istället gick jag hem, tog det lugnt, tvättade några fönster och plockade lite bland allt och inget. Sen åt vi mat och såg en UNDERBAR fransk film. Ja, jag vet. Många franska filmer nu, men måste ju komma i stämning för vår resa i maj. Längtar! Filmen heter
"Jag har älskat dig så länge" (Il y a longtemps que je t'aime). Den var väldigt bra och handlar dels om syskonkärlek men även om hur mycket man är beredd att göra för sitt barn. Se den om du inte gjort det!


På lördagen så skulle vi till Tibro för att Emil skulle kolla in en cykel som han tänkte köpa. Innan vi kom till Tibro stoppade vi till på två loppisar och det blev en del fynd! Kolla in:


Jag är vääääldigt nöjd med det gröna fatet i melamin för bara 15 kr! Såååå snyggt och vilken underbar färg och form! Perfekt som uppläggningsfat! Sen två små skålar som också är helt underbara (à 5 kr) och passar perfekt för lite snacks! (Invigdes på kvällen igår).

Väl framme i Tibro så blev det köp av cykel. Det är en kinesisk cykel som heter "Flying pigeon" och som kom i diverse delar. Rätt snygg, ganska mkt 50-tal men antagl. kass kvalité. Eftermiddagen igår tillbringades ute i solen. Emil försökte få ihop cykeln och jag läste inredningsmagasin.

Senare kom Ako och Jocke hit (kollegor t Emil). de drack bärs och jag gick ut å sprang. Sen spelade vi spel och efter det drog de ut men jag stannade hemma. Skönt det med.

Idag har vi varit på loppis igen (c: I Tidan, den där stora som jag skrivit om tidigare. Hade tänkt ta ett kort på själva loppisen men glömde tyvärr kameran. Det får bli nästa gång. Hur som helst så handlade jag lite där också (skräll!). Jag köpte en röd sladd till en lampa samt lite kaffekoppar för 5 kr styck, Uppsala Ekeby. Tyckte de var söta men vet ej var jag ska få plats med dem. Härlig form, underbara att dricka ur och gulligt med mönster på insidan!





Det finns lite olika loppisar i Tidan. Dels den där jättestora där folk hyr bord och har loppis varje söndag. Sen finns också två till. En som är väldigt mkt retro. I stort sett bara retro. Där brukar jag köpa begagnade inredningstidningar samt lite annat. Idag hade han som har stället satt upp två stolar utanför. Ni vet de jag skrivit om tidigare: Eames stolar. Två vita och inne fanns en gungstolsvariant också.. Tyvärr kopior men ändå så snygga. 1300 skulle han ha för de vanliga (styck) och 1400 för gungstolen... Lite sugen blev jag allt men nej. För mkt pengar än så länge och var inte lika snygga som de på bilden (inget svart på stolarna utan bara ljust trä samt silver"medar").


Ah.. Nu är jag trött och har tvättat upp all tvätt samt lagat söndagsstek. Sjukt pretto det låter men så är det iaf. Nu ska jag bara ta det lugnt och läsa så många inredningstidningar jag orkar med och drömma mig bort till en tid då man har plats för allt man vill köpa och lyssna på Emil som har en konsert i köket..

.




Kommentarer
Postat av: Carro

Jag tycker det är så härligt att du har ett sånt stort intresse för loppisar och inredning!! Jag tror att det är viktigt att ha ett intresse sådär, så att man kan gå in i en annan värld och släppa allt annat en stund...



Kul att se vad du fyndar också! Den där retroloppisen lät ju riktigt kul! Kanske finns en å annan Snapphanegrill på en sådan?! Å coola lampor..? Å kakburkar?



Härligt med en egen artist hemma i köket också! Jag beundrar alla som kan spela gura! Det är något magiskt över det!



Kramar! =)



2010-04-26 @ 15:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback