Julpynt!

Ah vad jag älskar att julpynta! Det finns ingen fstlighet på året där det bara är rätt att trycka upp en massa grejer och att nädå tycka att det är fint! Jenny å John kommer hit i helgen så vi ska ändå städa en del å göra i ordning så det kändes som lika bra att fixa upp lite julpynt när man ändå håller på! Och det blir så fint! Typ Leila bakar (c: Inte riktigt lika dyra saker från Green Gate tyvärr utan billigt och personligt och ganska sött ändå!
Det blir dock mest vitt. Jag tycker julen ska vara vit.. med lite färgklickar. Så i köket blir det väldigt lantligt och romantiskt med mkt vitt och sen en del rött i hyllorna. Mina hyllor, som numera står så som de ska (på skåpen där tv:n alltid stått) är så himla fina! Fick båda för 350 kr och har använt dem så mkt på alla tre ställen där jag bott! De är vita - perfekt, lite gammaldags - underbart och lite halvslitna - charmigt! I love it! De är som min utställning och föräldras med årstid, humör och väder (c: Just nu är den därmed väldigt vit och röd och lite glänsande (c:
Nu ska jag ner och hämta sofföverdraget som ej blev rent efter gårdagens tvätt... Men det är ju inte så konstigt då man tar i det med tidningssvärtade händer...
En sak som suger är att jag hatar att tvätta fönster... Eller ja, egentligen gör jag inte alls det, men jag suger på det. Det blir jämt en massa ränder. Men jag tror jag fått in snitsen nu efter att ha fått göra om samma fönster ca 5 ggr...
Ska gå och köpa lite snygga flaskor att hälla upp den hemmagjorda glöggen, baka lite hårda pepparkakor (mjuka står på spisen å luktar mumma!), få besök av Jenny å John, åka på tomteparad i Brålanda nästa helg med släkt, Emil, Ida å Maria och sen är julstämningen på topp!
Lägger upp lite kort på lägenhetsmys å dagens loppisfynd!


Kommentarer
Postat av: Fia

Vad fint du har gjort! Själv ska jag försöka fixa lite julfint till helgen. Vad är det för jobb du fått egentligen och varför ska du kanske tacka nej? Är det komvux-grejen? Kram på dej!

2009-11-24 @ 21:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback